23 Oct 2018

- BMW picks Vizeum!

Vizeum får det fortsatta förtroendet efter att ha vunnit en nästan ett år lång upphandling. BWM har de senaste åren stuvat om rent organisatoriskt och har numera en nordisk marknadsavdelning snarare än en för varje land. 

– Men tack vare att Vizeum inte bara har varit en bra mediebyrå utan hela tiden kunnat möta våra behov som kund – även när hela vår organisation ändrades radikalt – vann de pitchen. Vi är otroligt glada över att kunna fortsätta vårt framgångsrika arbete med Vizeum och ser fram emot de kommande åren tillsammans! berättar Marie Dellbrant, head of communication på BMW Northern Europe.

Vizeum ingår i Dentsu Aegis-koncernen där även byråer som Carat, iProspect, Isobar, MKTG, Posterscope, Amnet och Outfox ingår. Koncernen har omkring 330 anställda i Stockholm och Göteborg.

– Även om vi har 5 framgångsrika år bakom oss är det aldrig lätt att vinna en sån här pitch. BMW är en mycket professionell och noggrann upphandlare och för att vinna krävs att man levererar på topp i alla moment. Vi kom ut väldigt starkt på holistisk strategi, digital innovation och mediepriser. Dessutom presenterade vi en arbetsprocess och struktur som speglar de behov BMW har nordiskt och jag är extra stolt över hur snabba och agila vi är i vårt sätt att jobba som ett team över landsgränserna, säger Ebba Kilman, vd på Vizeum.