06 Mar 2018

Juicejättens nya byråer (Resume)

Eckes-Granini har flera välkända varumärken som God Morgon, Brämhults, Rynkeby, Sagolika och Pago i sin portfölj. Nu har de valt nya reklam- och mediebyråer på den svenska marknaden: TBWA och Vizeum.
– Vi befinner oss på en förändringsresa där vi just nu ser över både kommunikation och mediestrategi. För detta behöver vi starka samarbetspartners och både TBWA och Vizeum imponerade starkt på oss, säger Marie Lansinger, marknadsdirektör på Eckes-Granini Sverige, i en kommentar.

Vizeum kommer att sköta strategi- och medieköp, med fokus på "datadrivna holistiska lösningar".
– Eckes-Granini har, precis som Vizeum, påbörjat en ny resa i bolagets historia och synergierna av den energi och det affärsfokus detta skapar gör att det redan slår gnistor av vårt samarbete, säger Hanna Bergius, business director och kundansvarig på Vizeum.

TBWA får ansvaret för den strategiska kommunikationen kring de två största varumärkena Brämhults och God Morgon. 
– Vi är såklart väldigt stolta över att bli ny reklambyrå för två av Eckes-Graninis viktigaste varumärken. Uppdraget känns roligt eftersom både God Morgon och Brämhults är en påtaglig del av svenskars dryckesvanor. Många människor har en relation till de båda varumärken, fast på lite olika sätt. Att tillsammans med Eckes-Granini få vara en del av att jobba med att förstärka den relationen är en spännande utmaning, säger Per Olholt, kundansvarig projektledare på TBWA.