17 May 2018

Vizeum Wins Stockholm Media Week Grand Prix

STOCKHOLM MEDIA WEEK. Nu står det klart vilka kampanjer som vinner Grand Prix, Guld och Silver i Stockholm Media Award 2018.

Årets mediekampanj belönar en annonsör och dennes mediebyrå för ett effektivt, disciplinoberoende och oväntat anslag. Kampanjen skall enligt kriterierna "kännas nyskapande och innovativ".

Vinnarna utses under Stockholm Media Week som just nu pågår på Grand Hotel i Stockholm.

GRAND PRIX

Annonsör: Betsson
Kampanj: Visa färgerna
Tävlande byrå: Vizeum
Övriga involverade: iProspect, Isobar, JCDecaux och Posterscope

Motivering:

"Byggt på en stark insikt om hur hängivet engagemang kan leda till ett destruktivt beteende, har denna kampanj byggt både räckvidd och likability inom ett område där reklamtröttheten är extra stor. Digitala utomhustavlor har fungerat som interaktiva nav och gett möjlighet att visa sin kärlek - inte bara för sin egen skull, utan tillsammans med likasinnade i en fredlig, färgrik kamp.

Kampanjen har överträffat sina försäljningsmål med råge och byggt en positiv attityd till varumärket genom att visa färgerna."

https://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/har-ar-vinnarna-i-arets-kampanj-6915054